Najnovija analiza iznedrila neverovatne podatke: Ogromne rezerve vode su na Mesecu

28.03.2023. 07:56
moon-1527501-mesec-pomracenje-meseca-svemir-pixabay.jpg Foto: Pixabay

Analize površine Meseca, posebno područja nazvanih staklene perle, ukazuju na postojanje ogromnih rezervi vode, tvrde naučnici.

Sićušne površine nazvane staklene perle razbacane po površini Meseca mogle bi da sadrže milijarde tona vode koju bi astronauti mogli da crpe i koriste u budućim lunarnim misijama, kažu istraživači, prenosi londonski dnevnik Gardijan.

Smatra se da je ovo otkriće jedno od najvažnijih do sada za svemirske agencije koje su se usredsredile na izgradnju baza na Mesecu, jer ono znači da na Mesecu možda postoji veoma pristupačan izvor ne samo vode već i vodonika i kiseonika.

"Ovo je jedno od najuzbudljivijih otkrića do kojeg smo došli. Sa ovim nalazima, potencijal za istraživanje Meseca na održiv način veći je nego što je ikada bio", izjavio je Maheš Anand, profesor planetarne nauke i istraživanja na britanskom Otvorenom univerzitetu nadomak Londona.

Više od pola veka nakon što su ljudi poslednji put hodali po Mesecu, NASA i druge svemirske agencije spremaju se za povratak na Mesec.

Ostavite Vaš komentar:

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()